İstersen

Bak gel, otur şöyle.
Hem yol yorgunusun sen, uzak ülkeler oralar. Yani Hüzün, Geçmiş, Kızgınlık... Yürüyerek varamayacağın, vardığında dönemeyeceğin yerler. Puslu geceleri var oranın mesela. Uzun süre yaşadım, içimden biliyorum. Bu yüzden de demem o ki, sen şimdi sus, uzan şöyle. Ben sana masallar anlayatım, şarkılar söyleyeyim. Kan bana, inan.

Sen uyusan mesela, izlerim ben seni. Hiç ses çıkarmadan, hiç oyun bozmadan. Bütün işimi bırakıp izlerim seni. Arada yüzüme çarpar saçının her dalgası, arınırım. Kafiyelerimi bile sokmam odaya... Uyandırırlar seni, rahatsız ederler. Hayır, hayır inan bana. Sessizce, orada yokmuşum gibi... Evet, dokunurum yüzüne gezinirim. Hiç ayak izi bırakmadan üstelik, hiç derine inmeden. Hafifçe, suya dokunurmuş gibi. İçinden geçebilecekmiş gibi, içine girebilecekmiş gibi...

Ya da gülmeye karar versen birgün, ayna olabilirim sana. Yüzündeki gamzenin içine dolabilirim. Dudağından dökülebilirim örneğin, havaya karışabilirim çınlaya çınlaya. Hiçbir şey istemem üstelik karşılığında. Basit bir gülücük, hepsi bu.

Eğer istersen, kelimelerin olurum. Aklına düşerim bir gece. Olur ya, bütün siyahları soyunup gelirim sana. Beyaza dökülürüm harf harf, kelime kelime. Anlatırsın, kızarsın, seversin...

Hüznün olabilirim. İçinde gezinen, asla bırakmayan... Yatagında seninle uyuyan, yolculuklarda başını yasladığın, masanda kadehini tokuşturduğun... Ağlarken yanında olurum, oturup denize birşeyler anlattığında, suskunluğunda ya da... Sen ne zaman git dersen, o zamana kadar hep içinde...

İstanbul da olurum sana. Martın, denizin, yokuşların, gittiğin her yol, konuştuğun herkes... İstanbul olup içime alabilirim seni. Koşturup durursun her yanımda, keşfedersin, şaşırırsın, hayran kalırsın... Yaşarsın benimle. Hiç bıkmadan, hep özleyerek.

Sen istersen eğer, ben... Yani... Eğer karar veririsen geçmişinden taşınmaya, günübirlik yolculuklardan vazgeçip temelli kalmaya boş yerim var içimde. Temiz, rahat, ışık alan... Sen gel, kal... İstersen, yaşa benimle. Bırak hüzünlerini, kızgınlıklarını...
İçime gel, gel şöyle...









-Aklım yok bu gece, uçmuş.

yazarken: Kemal Akçan-Sonbahar

Yorumlar

Popüler Yayınlar