Ağız Tadı

Mutfağımda biraz ilgi kalmış. Biraz da samimiyet. Renk verecek kadar sakinlik. Bir paket akıl. Ve güzel de bir kap. Aklıma geldi birden senden birşeyler yaratmak. Yeni yetme kız çocuğu heyecanıyla hazır ettim herşeyi. Derin bir nefes aldım, hazırdım. Başladım...

Güzelce karıştırdım hepsini. Önce çok ilgili kokuyordu hamurun. Güzel bir sevgili kıvamın vardı. Ele yapışmaz, üzerin yanmazdı. Karın doyurur diye düşündüm. İçimin kabına sığar, taşmaz. Karıştıkça azaldın, inceldin. Eksiğin ne anlamadım. Rengin gitti önce. Sonra akıllı kıvamın nefrete döndü. İçime sığdırmaya çalıştım, olmadı kabından taştın. Sildim herşeyin üzerini, görmezlikten geldim. Pes etme dedim. Eninde sonunda pişecek dedim. Sıcaklık da yüksekti oysa ki. Aksiliğe yer yoktu bu tarifte. Ama sonra baktım ki olmuyor...

Uyudum her yana dağılmış seni bırakıp tezgahın üzerinde öylece. Olmadı, kalktım. Döktüm çiğ hamurunu. Kumbarama sarıldım hemen. Zor günler için saklanan küfürler ne çok işe yararmış meğer. Bozdurdum onları bir bir... Metalik fazlalıklarla eksikliklerini tamamladım. Sana yepyeni bir dil aldım. Biraz göz, biraz ses. Yetecek kadar akıl, fazlasıyla nefret. Tat verecek kadar kin, fark edilecek kadar memnuniyetsizlik. Kokusu sinecek kadar yalan, biraz da umursamazlık.

Aynı anda attım hepsini. İçine içine döktüm, karıştırdım. Bu sefer yakaladım kıvamını. Nefretli kıvamın yalanla birleşince mutfağın içini bir pas kokusu kapladı. Kin kattım sonrasında. Bir tadan bir daha unutmasın diye. Bir tutam akıl yetti, fazlası zarardı nitekim. Kullanılmazdı nasılsa. Biraz ses, biraz göz serpiştirdim içine. Sıcaklığı olağandan aşağıya indirdim. Kabına da sığdın bu kez. Piştin soğuk fırında. Şaşırdım. Yalanın kokusu daha tabağa koymadan yayıldı her yana. Memnuniyetsizlik de fark edilmeyecek gibi değildi. Tam istediği gibi dedim. Tam tadımlık. Ve hazırdı herşey, gümüş tabaklar, kristal pardaklar. Gergin bir hava ve gülümsemekten yorulmuş dudaklar. Bir parçanı aldım...


Küçük bir ısırıkla bile ağzımın tadını bozdun. Yemek isteyen herkese afiyet olsun.






yazarken: Mira-Birgün Gelir

Yorumlar

  1. Pişirme çaban kahvemin tadına vararak içmemi sağladı allahtan son cümleye kadar bitirmiştim :D

    YanıtlaSil
  2. =) benim zehir olan kahvemi ne yapsak ... ağzımızın tadı bozuldu bi kere yavru ne yesek ;)

    YanıtlaSil
  3. Bebek sen çok uğraştın pişirmek için artık böyle hazır tatlı bişeyler lazım.Bekliyoruz bakalım gözümüz yollarda=)

    YanıtlaSil
  4. veee bu yorumu yavrum Elif.. diyerekten cevaplıyorum..
    hazır,tatlı bişeyler lazım aa evet yahu.. :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar