Tutku-n

Bazen hiç olamayacak şeylerin tutkunu olur insan.

Yollara tutkun olur kimisi. Yeni yollara vurur hep kendini. Bazen yol çok dardır kalabilmek için, bazen de geniştir, az gelir dolduramaz ondan önce açılmış boşlukları. Yine gitmek ister, yollara düşmek...

Kimisi acıya tutkundur. Acıtacak insanları alır hep içine. İçini kanırta kanırta gezmelerine razı gelir, ses çıkarmaz. Kıpırdamaz, durur öylece. Karanlık bir ayindir bu, kendini kendine kurban eder.

Kendine tutkun olanlar vardır örneğin. Aynalarla sevişir. Dünya onun için dönüyordur bu yüzden hiç değişmez o,hep sabittir. Kibiri, güveni hep yerindedir. Şarkılar, tüm tutkulu yazılar onadır. Yalnızdır hep aynalarla sevişenler, kendine yansıyan yalnız insanlardır.

Kelimelere tutkun olanlar... Onlar karanlık insanlardır. Kelimeleri eğip büküp, kesip küçültüp şekle sokarlar. Ağzınızdan çıkanı siz bile tanıyamazsınız ellerine düşerse... Bazen tapılası insan olursunuz birkaç kafiyede, bazen cehennem çukurunda yanacak bir günahkar. Zordur bu insanlar. İçlerinde savaşlar vardır onların... Kelimeleri koruyan muhafızlar.

Tene tutkun olanlar vardır. Masal insanlar. Bir tende kaybedebilirler akıllarını, ya da başlarına toplayabilirler. Pürüzsüz tenler ülkesinde dolaşmaktan zevk alan masal kahramanıdırlar. Sadece teninizi açtığınızda görebilirsiniz onları, kalplerinizle ilgilenmezler.

Kadın'a tutkundur bazıları. Kadın bir bakışıyla dağıtabilir onları, enkaza çevirebilir. Seslerini çıkarmazlar. Karşı konulmaz bir seramonidir Kadın'ın sesi onların kulaklarında. Derindir, büyülüdür, güçlüdür Kadın. Eğilmek, erimek gerekir içinde, ona karışmak...

Ve bazıları Adam'a tutkundur, tutkuludur. O'nun hırçın dalgalarına, tüm dünyayı taşıyabilecek omuzlarına, bir devri kapatabilecek kelimelerine... Öyle asildir ki Adam, susması bile bir başkadır O'nun. Çok birşey istemez insan böylesi bir Adam'dan. Sadece kanat olsun ister. Uçtuğu, yüzünü bulutlara değiştiği her anda sırtındaki kanatlar olsun ister. Böyle asildir adam, kanat olabilecek, bulutlarla sevişebilecek kadar.

Tutkundur insanoğlu. Olmayacak şeylere. Olamayacak insanlara. Sahip olamayacağı kanatlara... Ve uslanmaz insanoğlu. Bile bile koşacaktır, tutkularına varana dek.

Yoldaki taşlar? Onlar sadece çakıllardır. Küçük, çelimsiz çakıllar...







O'na, bana, şuna
yazarken: Staind-Its Been A While

Yorumlar

  1. Tanıyamıyorum valla evirip çevirip döktürmüşsün yine kelime tutkunu;)..Konuyu çok sevdim tutkunun tutkunu olduğum için..İçinden civciv çıksa da hamdi beyin teklifine yokum deyip kutuna gitmelisin kesinlikle!!!hamdi bey=çakıl,kutu=tutku..Saçmalama zamanım geldi bak burayı da batırdım...:D

    YanıtlaSil
  2. hahaha:D acil bişiler yapmalı :D noluyo tatlım =)

    teşekkür ederim, ne zorlukla topladım yine kelimeleri. iki tutku bi arada olmuyomuş,anladım ;)

    YanıtlaSil
  3. O zaman yaaanaaayım yaanaaayım hoppaaa...:D...Durmalıyım napıyorum ben..:S

    YanıtlaSil
  4. ahaha tamamdır çıktım bütün depresif halimden suanda :D bu saatte yanaayım .. evet yanayım :D

    yanıcaksın elif beni de delirttin :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar