Beklerken




Dünyanın 6 günde yaratıldığını söyler bir bilen.
Keşke o çok mühim kitaba bir dünyanın 6 günde yok edilebileceğini de not düşselermiş.

Bugün 6. gün.
6 gündür yaşamıyorum.
Bir kabus, bir garip karabasan.

İçim resmen gökyüzü.
Durmadan kar topluyor.
Gelecek olan bir fırtına mıdır, yoksa yumuşak bir beyazlık mıdır; bilmiyorum.
Kar topluyorum. Kan kusuyorum.

En çok gözlerini özledim.
Bu kadar yeşil göz başkasında var mıdır, bu kadar güçlü göz başka birinde yaratılmış mıdır?
Bir daha bakar mısın bana, bilmiyorum.

Ben hep sana bakıyorum.
Yattığım yerden sana bakıyorum.
Kuş uçuyor meydanda, sana bakıyorum.
Uyanıyorum, aynayla karşılaşıyoruz; sana bakıyorum.
Gözün, gözümün bebeği.
Sen bakmıyorsun.

Çocuklarında seni görüyorum.
İşe gittiğim yollar, yakınların.
Anne yarısı kardeşlerin, torunların.
Kime baksam senin hüznünü görüyorum.
Ben olsam, sırf bunun için; beni bu kadar sevdikleri için,
Sırf seni çok özlediğim için uyanırdım.

Bir garip buhran.
6 gündür dünya durdu.
Aklım durdu, sesim durdu.
Bu evde kimse yok sanki.
Yollar hep seni getirecek; zili sen çalacakmış, eve geldiğimde kapıyı sen açacakmışsın gibi.

Öyle bir yorgunluk ki senin uyuman.
Sen uyudukça ben yoruluyorum.
Kanım çekiliyor.
Yalvarıyorum sana, uyan.
Ne olursun, bir kerecik bak bana.

Seni kırdığım anlar geliyor aklıma.
Mahvoluyorum.
Paramparça oluyorum.
Sen benim her şeyim.
Eşim, dostum.
Gecem, gündüzüm.
Kör oldum.
Gece bir, gün bir.
Ne olur uyan.

Çok garip bir his bu.
En dipte, ama sakin.
Nefes alamıyorum
Ama hala yaşıyorum.

Hiçbir şeyin bir anlamı yok.
Sen uyanmadan, bana bir kez bakmadan.

50 yıldır kahramanca yaşadığın bu hayat,
Bir ömürdür bize gerdiğin bu kanat,
Böyle kırılamaz.
Böyle olmaz.

Daha konuşulacak şeyler,
Paylaşılacak sırlar,
Edilecek küfürler var.

Çok ağır bir görev verdin bana.
Sen bunu hep yaparsın.
Ama bu kez yüreğimin ortasında
Koca bir delik açtın.

6 gündür senin gibi yaşıyorum.
Direniyorum.
Senin kıyafetlerini giyip,
Yazdığın mektubunu okuyorum.

İçim parçalanıyor her akşam evin yolunda.
Evin yolu uzuyor, uzuyor.
Ne olursun uyan.
Anne, yalvarıyorum sana.
Uyan.


Hülya MERT
22.38
11.02.2014

Yorumlar

Popüler Yayınlar